2010-08-08

Synd inte Islamic Center brann ner helt



"Emanuel och Sandor är Malmöbor, invandrare och sverigedemokrater."

"Sandor Herold kom till Sverige som fyraåring sedan hans familj flytt från Ungern 1956."

" – Låt mig säga så här, det var en svensk stad. Malmö är knappast en svensk stad i dag. Det är ett otroligt stort inslag av arabiskt inflytande, det står på arabiska i butikerna, man hör det arabiska språket, nästan alla affärsmän är araber, restauranger ägs av invandrare. Det var lugnare på den tiden, det har blivit mycket råare i Malmö."

" – Jag kan bara säga att när moskén brann för fem sex år sedan var det många jag träffade som sa "fan, det var synd att den inte brann ner helt och hållet". Och särskilt då när brandmännen blev mer eller mindre hindrade i sitt arbete där ute.

Tänkte du också så? Att det var synd att den inte brann ner?

– Du vill att jag ska vara ärlig antar jag, det hände att den tanken svävade förbi. Men nu brann den inte ner och vill de ha sin moské så låt dem ha den."


Källa, Expo 23 juli 2010:


Inga kommentarer: