2010-07-21

Rosengårds skolläkare talar om muslimhatare


I augusti 2009 släppte Rosengårds pensionerade skolläkare Lars H Gustafsson en bok:


Boken recenserades i Metro där skolläkarens varning för eskalering av Rosengårds problem var den entydiga linjen:


Bloggen Muslimska Friskolan citerade Metros recension. Bloggen var nämligen oroad över samma utveckling som skolläkaren anade:


Men se, det tålde inte skolläkaren. Han kallade bloggen Muslimska Friskolan för muslimhatare:

”Hej Hillevi, Tack för uppskattande ord och en fin krönika! Att sen muslimhatarna på bloggen muslimskafriskolan.blogspot.com hakade på, ryckte lös citat ur din krönika och misstolkade grovt – ja, sånt är du väl van vid antar jag. Jag tar det också med ro.

Tänk om de går och köper boken för att få ammunition för sin sak… lycka till i så fall, säger jag!"

Källa:


Ja, om Rosengårds före detta skolläkare från Lund får råda, så är de som oroas över skolbarns stenkastningRosengård, muslimhatare. Är muslimälskare då de som välkomnar skolbarn som kastar sten på ambulans och brandkår? Varför lyckades inte Lars H Gustafsson som skolläkare tala eleverna till rätta i sitt arbete när han hade chansen? Ser man tillbaka har hans bok inte heller gjort någon som helst nytta, då stenkastningen bara fortsatt.


Om Lars H Gustafsson på hans egen blogg:
Du når mig enklast via någon av mina e-postadresser:
Källa:


Adress och telefon till muslimhataren Lars H Gustafsson, som talar illa om stenkastare från Rosengård i sin bok:
http://personer.eniro.se/profil/lars+lindkvist+gustafsson/per_1009450?search_word=lars%20gustafsson&geo_area=lund

Inga kommentarer: