2011-12-02

Moder sänder skola upprört mejl om dotterns moskébesök



"29 Nov 2011

Tisdag och upprörd


Mörkt, trött, jobb

Tonåringen var i en moské idag med skolan. Det har jag inga problem med, hade själv velat följa med. Intressant att lyssna och fråga.

Men jag går igång och brinner på att alla TJEJER i klassen var tvungna att dra på sig någon sorts morgonrock som dottern sa, med huva på för att gå in i moskén ….!?!?!

Vad är det för jävla idioti!?!?

Om man är muslim och praktiserar Islam då förstår jag det, men min dotter är inte det ! Hon är inte troende på nåt sätt, så VARFÖR!?? Är min fråga..

Och kom inte dragande med att man måste respektera andra religioner etc för det gör vi. Alla får tro på vad dem vill, tomtar , Gud eller UFO I don’t give a damn! Min dotter hade jeans, stövlar, linne, tröja och munkjacka, så hon var inte utmanande klädd på nåt vis.

Som sagt, tur att inte jag var med idag, men skolan ska få sig ett mail om det här, för jag är ruskigt upprörd!"


Hämtat från en moders blogg tisdag 29 november 2011: http://ionlywish.wordpress.com/2011/11/29/tisdag-och-upprord/

Inga kommentarer: