2009-03-28

Islamic Center ska stoppa stenkastning



Idag lördag 28 mars 2009 skedde ytterligare en helt meningslös manifestation på Rosengård. Ingen tidigare sådan har stoppat stenkastningen. Så länge de röstar på riksdagspartier fortsätter massinvandringen som spär på arbetslösheten och trångboddheten. Barnen på Rosengård fortsätter i ökande takt att förstöra samhället.



Den naive Ayoub Chibli låtsas att han gör en insats när han mitt på ljusa dagen när ingen stenkastning sker, deltar i en manifestation. Tidningen City Malmö/Lund har satt en bild av honom framför moskén på sidan 3 igår. I artikeln kommer han med följande floskler som inte hjälper ett dugg:




"- Jag skäms som Malmöbo och Rosengårdsbo, säger Ayoub ChibliIslamic Center.

I predikan i dag uppmanar Islamic Center alla i församlingen att gå ut och visa sin avsky mot våldet och bränderna.
- Det är allas ansvar. Vi får inte låta barnen styra, säger Ayoub Chibli.


Vuxna måste ta ansvar

Vuxna måste vara ute och se vad som händer - och våga ingripa.
- Så fort jag ser ett barn med en sten i handen ska jag gå fram och ta hans hand och hålla den hårt.

Varför unga startar bränder och sen attackerar räddningspersonalen vill inte Ayoub Chibli prata om i dag.

-Det finns något som är viktigare, och det är att stoppa våldsspiralen. Sen kan vi prata om varför. Jag vill inte ge dem en anledning - en ursäkt."


Källa, City Malmö/Lund sidan 2 fredag 27 mars 2009



Sydsvenskans huvudledare idag skriver så här:

"”Boende på Rosengård har fått nog”, skrev gratistidningen City igår.
”Så fort jag ser ett barn med en sten i handen skall jag gå fram och ta hans hand och hålla den hårt”, säger Ayoub ChibliIslamic Center."

Källa, Sydsvenskans huvudledare lördag 28 mars 2009:



Skånska Dagbladet bevakade dagens demonstration 28/3 2009. På länkarna nedan ses Ayoub Chibli från Islamic Center i blå skjorta och svart skinnjacka delta i denna manifestation som inte leder till någonting:





Inom kort ska Islamic Center ställas inför rätta i Malmö tingsrätt för att man struntat i att betala de 22 sista månadshyrorna för sin muslimska friskola Ögårdsskolan. Där går barn i åldrarna 6-13 år. Att följa lagen och betala för barnen är tydligen helt oviktigt.


Inga kommentarer: