2010-03-25

Elev vill spy efter moskébesök



Så här berättar en gymnasieflicka från Stockholm, efter att hennes lärare tvingat klassen göra studiebesök i Stockholmsmoskén:


"Islam

Sitter i skolan, och känner mig smutsig. Förlåt men Moskén kan varit bland de värsta jag varit med om. Jag får rysningar över hela kroppen när jag tänker på att jag varit där inne och var tvungen att ha på mig ett skynke med luva på. Han snackade om att Islam inte alls är kvinnoförtryckande, men ändå är de bara vi tjejer som var tvungna att ha på oss sån där skit, kvinnorna har en egen böne sak osv. Nej fy fan säger jag bara. Jag längtar hem nu och vill bara kasta mig in i duschen. Jag känner mig spyfärdig! Jag låter säkert jätte elak och fördomsfull nu och egentligen tänkte jag inte ens gå dit, men mamma bad mig att ge det en chans. Vilket jag gjorde, och ångrar med hela mitt hjärta. Jag kommer aldrig mer att sätta min fot i närheten av något som har med de att göra!

/Sofie

2010-03-24 @ 12:17:32 Allmänt Permalink"


Källa:


Bild på StockholmsmoskénSödermalm:

Inga kommentarer: