2010-04-27

Son till Islamic Centers imam i Sydsvenskans valdebatt



"Sydsvenskans valdebatt. Ungas möjligheter att få jobb, bostäder, utbildning och trygghet debatterades intensivt under nästan två timmar i Latinskolans aulan igår."


"Ahmed Chibli, 19, naturvetenskapliga programmet. – Den var bra och givande. Det hettade verkligen till när det blev frågestund på slutet. Man borde haft mer tid till frågor, det är det som ger något. Debatten har hjälpt mig, även om jag hade en bild tidigare så är den klarare nu. Vi har ganska mycket snack om politik i skolan, vi pratar ofta om integration. Det är grunden för ett bra samhälle, att alla känner sig trygga. Jag vill inte själv bli politiker, men de är roliga att lyssna på. Jag kan inte se mig själv bestämma över en massa saker."


Källa, Sydsvenskan tisdag 27 april 2010:



Av sex elever som Sydsvenskan intervjuat på anrika innerstadsskolan Latinskolan i Malmö om valdebatten, har samtliga invandrarbakgrund med utländska namn. Antingen går det inga svenska elever på Malmös äldsta och vackraste skola längre. Eller så vill Sydsvenskan av sina egna skäl enbart intervjua invandrarelever för att vänja sina läsare vid ett mångkulturellt samhälle.


Enligt Eniro är familjen Chibli bosatt på Rosengård. Imamen har dock sitt telefonnummer skrivet på Islamic Centers adress i Malmö:



Sydsvenskans enda bild från valdebatten, på icke namngiven gymnasieelev:
I
Bild på Islamic Centers imam Ayoub Chibli:

Inga kommentarer: