2010-04-15

Konvertit börjar koranskola i Skövde




Nu har jag fått tider till en ny kurs!
I moskén varje måndag, torsdag och lördag ska jag lära mig arabiska och Islam. Det börjar redan på måndag!

Dessvärre talar den nye (vi har fått en till) imamen inte så mycket svenska ännu så det blir kurser på engelska och arabiska. Fast å andra sidan, man lär sig ju bäst arabiska genom att tala det. Det blir jag, en till och eventuellt många fler kvinnor som ska ses och suga i oss information. :)

Jag tror och hoppas att det kommer bli super. Och något som ska bli spännande är att bära slöja utomhus 2.6 kilometer varje gång."


Källa, konvertiten Mikaelas blogg från Skövde torsdag 15 april 2010:


Bild på hur Mikaela konverterar till islam i samband med att hon gifter sig med en muslimsk man:



Inga kommentarer: