2011-10-24

Gatukonstnären Dan Park träffade Avpixlat



Malmös berömde gatukonstnär Dan Park drack i lördags rödvin med Chang Frick från SDU, som enligt egen utsago ingår i redaktionen för den nystartade bloggen Avpixlat:


"ChangFrick bjöd på rödvin igår så man är så jävla bakfull, inget DeathInJune i Köpenhamn med andra ord (eller kanske man har ju köpt biljet, få se hur det känns om två timmar)"

Källa, gatukonstnären Dan Parks blogg Lidlday söndag 23 oktober 2011: http://lidlday.blogspot.com/2011/10/changfrick-bjod-pa-rodvin-igar-sa-man.html


"Idag raljerar Petter Larsson på Aftonbladet över att Politiskt Inkorrekt kastar in handduken. Tänk vad snopen han kommer bli inom en snar framtid när han inser vad som väntar runt hörnet. Kan även avslöja att jag i nuläget är involverad i ett projekt som får Jan Helin att sätta kaffet i halsen förutsatt att det verkligen blir av. Dock ser det i nuläget mycket positivt ut!

Mycket talar för att det kommer dyka upp alternativ till Politiskt Inkorrekt. Min åsikt har länge varit att det behövs en ansvarig utgivare och ett företag som ligger bakom. Detta för att kunna sälja annonser och helt enkelt kommersialisera konceptet, vilket jag tror är fullt möjligt. Min vision är en fortsättning på PI med ett något bredare innehåll samt att man kan vässa journalistiken ytterligare. Jag har i veckan varit i samtal med ett antal kända figurer som tänker i samma banor. Det finns även en färdig ”plattform” att använda, samt ansvarig utgivare.

Om satsningen blir av kan jag i nuläget inte svara hundraprocentigt på, eller hur min eventuella roll kommer se ut. Dock talar mycket för att den tanke jag haft om en mediesajt faktiskt kan bli av, vilket vore en stor dröm enligt mig. Noterbart är en stor attitydförändring hos de jag varit i kontakt med. För ett år sedan hängde frågan på om man skulle våga sätta sitt namn på en sida likt PI. Idag finns inte alls den beröringsskräcken, snarare hänger det hela på rent kommersiella frågor. Det finns vilja, det finns kapital och det finns expertis. Jag skulle gissa på att nya sidor dyker upp likt ”PI” där några kommer drivas med rent kommersiella intressen, något jag tror är nödvändigt för att kunna bygga en sajt för framtiden. Det går helt enkelt inte att jobba gratis hur länge som helst, och med pengar i påsen går det också att garantera en hög kvalitet och ett brett utbud av nyheter.

Oavhängigt om jag kommer ingå i en sådan satsning, vilket jag i nuläget faktiskt ser ut att göra, kan jag lova att jag gör mitt till för att en lämplig efterföljare till PI ska få se dagens ljus. Dessutom, enligt PI själva finns redan en sådan satsning runt hörnet vilket verkar lovande.

Värst av allt är att jag i sådana fall kan bli tvungen att kalla mig journalist, vilket per automatik ger kalla kårar i ryggen. Men det är smällar man får ta.

CHANG FRICK"

Källa, Chang Fricks blogg 19 oktober 2011: http://changfrick.se/2011/10/aftonbladets-skadegladje/


Läs hos nya mediesajten Ajour om Avpixlat söndag 23 oktober 2011: http://ajour.se/ar-avpixlat-det-nya-politiskt-inkorrekt/


Fler aktuella artiklar om Avpixlat:












Inga kommentarer: