2009-05-03

Skolanställde Ahmed klädde ut sig till terrorist



I januari och mars 2009 berättade bloggen Muslimska Friskolan om första gången i svensk historia som en kyrka byggs ut med en moské. Det sker i Fisksätra utanför Stockholm:





Muslimen Ahmed arbetar på Fisksätraskolan. Som föredöme kan alla hans elever se honom figurera som terrorist:


"Lite knasigt

2009-04-29 00:53

Hej alla mina medmänniskor. I fredags var jag på studentskiva, man skulle klä ut sig så jag klädde ut mig till terrorist

De va min absolut sjukaste/roligaste fredag. Människor inne på stan blev ganska rädda ner de såg mig med den traditionella muslimska dräkten och palestina sjal, jag hade ett vapen också! men den var falsk. De va så kul att se alla svenskar stirra på mig med förskräckta ögon, men de roligaste var att de flesta invandrare skrattade bara. Bilden som är uppladdad är från studentskivan"


Källa, Ahmed Hassans blogg i Nacka Värmdöposten 29 april 2009:



"Namn: Ahmed Hassan
Bor: Fisksätra
Ålder: 20
Yrke: Studerande,
jobbar extra på Fisksätraskolan och sitter i Fisksätra folkethus styrelsen."


Källa, bloggpresentation för Ahmed Hassan i Nacka Värmdöposten:



"Fisksätra och Dubai vilka underbara platser

2009-05-03 22:15

Hej kära läsare!

Jag måste säga att Fiskis är för bra på fredagar! och inte bara för jag finns här (skratt), de så kul att se alla människor komma ut och umgås. På förmiddagen ses man i mosken och gör fredags bönen tillsammans och sen ser man att de flesta människor som inte ens är muslimer också är ute och är sociala i den här lilla förorten utanför Stockholm.

Fredag är den dagen alla människor i muslimska länderna är lediga, för fredagen är helig och fredagen är den dag då man ska vila och tänka på gud. Jag minns att fredagar var helt kaos i Dubai, jag var där för några månader sen och på fredagarna är varenda själ ute och umgås med familj och vänner.

De blev lite för mycket människor ibland och de va alltid trångt i de stora köpcentrumen, men de mysiga var att alla affärer är öppna till 03.00, men de kändes konstigt att gå in i Hennes & Mauritz kl.01.30 på en fredag, fredagarna här i fiskis påminner mig om dubai mer och mer men det ända som fattas är alla rika oljeshieker som har bilar värda miljoner :) haha."


Källa, Ahmed Hassans blogg i Nacka Värmdöposten - NVP Åsikt: Ledare - 2009.05.03 - 22:16:31:


Inga kommentarer: