2011-09-06

Bloggar från muslimsk förskola i Umeå



Hanna Erikslund Gök från Vindeln hittade sin make på en semesterflirt i Turkiet. Hanna gifte sig med honom då hon blev höggravid. Nu bloggar hon om sin arbetsplats på en muslimsk förskola i Umeå. Hanna väntar på sin turkiske make som hon ska ordna visum åt. Hon har ännu inte konverterat till islam, men hennes son som fått ett muslimskt förnamn serveras kycklingkorv i stället för korv gjord på fläsk:


"Jag kommer från Vindeln/Umeå och bor numera med min man och underbara son i Marmaris Turkiet."



"Ramadan är snart över och troligtvis ons nästa vecka blir det Eid (eller Bayram som det heter i Turkiet).

Förskolan som jag arbetar på är ju en privat muslimsk förskola så vi kommer att ha stängt!!!!! Ska bli skönt med lite extra ledigt för jag är ganska trött...."



"Nu ska jag bara ta det lugnt och leta efter ett bra recept på tårtbotten för på fredag har vi eid fest på förskolan och då ska det bjudas på tårta!!!!"




Inga kommentarer: