2011-09-20

Trafikbrytare vill göra praktik på muslimsk friskola




Adelina Camilla Hashani är 20 år och muslim. Hon bär slöja och går i moskén samt bloggar om islam. Adelina studerar på en vuxenutbildning i Norrköping. Där går hon gymnasieutbildningen Pedagogik, Ledarskap & Fritid. Nu vill hon vill göra praktik på en muslimsk friskola, eftersom hon tror att där går elever med behov av stöd. Hon berättar även på sin blogg om hur hon som bilist brutit mot trafikreglerna på väg till MoA Lärcentrum:


"Har hunnit gå i skolan några veckor nu och jag trivs bra där alhamdulillah, har börjat läsa kursen ”Tecken för hörande” som är jättekul! Den kursen kommer antagligen att försvinna nästa år så detta är sista chansen att kunna läsa den, alhamdulillah att jag fick möjligheten att göra det. Jag har också hunnit avsluta kursen Hälsopedagogik och påbörjat den nya kursen Människor i behov av stöd och i den ingår APU och jag hoppas inshaAllah att jag kan få göra min praktik på någon utav de två islamiska skolorna här!"

Källa, Adelinas blogg 12 september 2011: http://adelina.spotlife.se/2011/09/12/bismillah-2/


"Idag var första skoldagen, det var helt okej, fanns några i klassen man kände igen sen innan och två tjejer/kvinnor med slöja mashaAllah. Ni skulle sett mig när jag körde till skolan imorse, hahaha! Asså vägen som går precis vid skolan är avspärrad pga vägarbete så jag visste inte hur jag skulle komma fram och hitta en parkering. Fick panik för jag var nära att komma försent, så jag körde upp över övergångsstället, in på cykelbanan och snodde en parkeringsplats på komvux, haha undra vad dom som såg mig tänkte!"

Källa, Adelinas blogg 17 augusti 2011: http://adelina.spotlife.se/2011/08/17/hellu/


"Sitter här med en redbull och deppar över BÖTER som jag fick idag! Hade råkat parkera på en gata där det var parkeringsförbud idag kl 7-10, så när jag skulle till skolan imorse såg jag en gul liten lapp på rutan. Neeeeeeej! 600 spänn, känns verkligen onödigt. Måste vara mer försiktig med vart jag parkerar nu."

Källa, Adelinas blogg 26 augusti 2011: http://adelina.spotlife.se/2011/08/26/0113/


Så här ser Adelinas kursprogram på MoA Lärcentrum ut: http://www.moa-larcentrum.se/main/index.asp?MainID=78&SubID=256


"Om adelina

Jag är en 20-årig tjej från Norrköping som bloggar om Islam, recept och min vardag helt enkelt!"

Inga kommentarer: