2008-03-08

Muslimska barn på Rosengård misshandlas


Apelgårds fritidsgård i Rosengård håller på att få fram en skrämmande bild via sin nya tjänst Fritidsgårdenonline:


Föräldrar på Rosengård är mer eller mindre i gång med att slå sina barn regelbundet. Här två exempel:


"Författare: MARWAN
Meddelande:
Rubrik: HEJ
Postat: 2008-03-05 21:18
Citera
MIN PAPPA SLÅR MIG

Tarik svarar:
Det var tråkigt. Ingen har rätt att slå dig. Du vet att du kan få hjälp och stöd hos BRIS. Surfa gärna in på eller ring 0200 - 230 230. Du får jättegärna skriva till oss också. Ha det bra"

Källa:


"Författare: M
Meddelande:
Rubrik: Hej
Postat: 2008-03-07 14:06
Citera
min mamma och pappa slår mej men jag får pengar för att jag inte säger det till någon fast nu avslöjar jag det . SNÄLLA HJÄLP

Tarik svarar:
Det är inte bra. Klart att vi hjälper dig. Maila oss på apelgardsfritidsgard@malmo.se"

Källa:


Kan inte Apelgårds fritidsgård helt enkelt ta ip-adresserna som loggas och skicka dem direkt till närpolisen, som åker dit och burar in de misshandlande föräldrarna? Anmälningsplikten borde väl gälla fritidspedagoger som misstänker att en elev eller ungdom utsätts för brott?


Inga kommentarer: