2009-10-29

Muslimsk friskola startar författarkurs





Mitt namn är Lina Eriksson och jag är stolt medarbetare på Al-Azharskolan, som är en skola belägen i Vällingby, västerom Stockholm. Skolan är en friskola med islamsk profil, men alla barn är givetvis välkomna att söka hit oavsett religiös (eller icke-religiös) samhörighet.

Nu är det hösttermin och min andra termin, som lärare, har börjat. Det är spännande, kul och utmanande att jobba som lärare och nu har jag fått en idé, som kan bli succé…

Eller fia…

Nej, jag vill tro att det blir succé och tänker inte nämna det andra. Min idé grundar sig på att det bor en författare inuti oss alla. Eller inom oss. Jag vet inte vilket ord som passar bäst, men nog tror jag att vi alla kan reflektera och inuti oss - eller inom oss - bor det en författare, som vill skriva. En författare måste inte alltid skriva mycket och långt för att det ska bli bra.

Hon/han kan skriva korta noveller, som ändå är innehållsrika och med finurlig symbolik. Nu startar en författarkurs för alla elever på Al-Azharskolan."


Källa:

Inga kommentarer: