2009-10-07

Vilket språk predikas i moskén?



En läsare har hört av sig angående rykten om fredagsbönen i moskén hos Islamic Center i Malmö, samt eventuell försäljning. Bloggen har ingen fakta som svar, men publicerar mejlet nedan från den orolige, så att andra läsare kan bidra med svar:



"Jag har följt din blogg och har en undring om mosken och han chefen, Becirov.
Efter ett samtal med en muslim talades det om islam och jag fick höra om fredagsbön och hur många som kommmer, men hör och häpna att denna man Becirov som påstå sig arbeta för integration inte har fredagsbönen på svenska!!!!!!!!!!!!!!Varför?????????????????????????????? Kan ni inte ringa och kontrollera med Becirov eller Ledaren som leder fredagsbönen, varför har man inte bön på svenska???????????????????????


Sen har jag en undring om detta med Libyen, min muslimska vän är förfärade över att Becirov sägs ha sålt mosken till Libyen! Var är då pengarna för detta köp och var är handlingar som rör denna försäljningen.


Jag skulle önska att en journalist gick ut till mosken en fredagsbön och frågade så många församlingsmedlemmar som möjligt ifall dom ( de lär vara flera 100 tal människor) har förtroende eller om dom någonsinn haft förtroende för sin ledare-rektor-VD med över 600 000 kr i lön, vad gör han egentligen?????????????????????????


Hälsningar"

Inga kommentarer: