2010-08-02

Genmäle från SD-vänlig folkpartist



"Den 29/7 skrev Maria Ripenberg om en bloggpost där jag uttryc­ker att FP i Malmö bör tänka om kring att låta SD vara passivt stöd för vår politik om förhandlingar med MP går i lås. Ripenberg tyc­ker att den åsikten ska leda till uteslutning ur par­tiet.

Dessvärre framstår hon som okunnig. Jag har inte sagt mig vara villig att i nödläge gå med på något annat än vad Folkpartiet redan gör i dag och har gjort under en mandatperiod i Landskrona. Således har jag inte brutit mot något partiet inte redan står för."

Charlie Levin (FP)



"SVAR:

inget krav. ”Huvudsaken är att S hålls borta från makten. Det är det farligaste partiet” för Malmö, skriver Charlie Levin på bloggen – inklusive en rad osanningar om min ledare. Jag kräver inte ­Levins uteslutning. Jag väcker frågan om hur långt ifrån ett partis politik man kan gå – Levin går långt i sitt försvar för SD."

Maria Ripenberg


Källa, ledare med genmäle och svar i Uppsala Nya Tidning måndag 2 augusti 2010:



Socialdemokraten Nima Gholam Ali Pour tar upp Charlie Levin och andra unga folkpartister, som han tycker låter allt mer lika Sverigedemokraterna:





Folkpartisten Charlie Levin kommenterar anklagelserna så här:




Inga kommentarer: