2012-06-08

Boomsan konverterade på Islamic Center


"Tänkte skapa en grupp för oss som konverterat till islam där vi kan följas åt och dela våra lärdomar med varandra :)

Själv så konverterade jag i Malmö moské den 16 april. Har dock svårt för bönen då arabiskan är en svårighet för mig men jag kämpar på :) Vill gärna komma i kontakt med andra i samma situation då vi kan stötta varandra och kanske bli goda vänner :)"

"min pappa är shia muslim men har inte träffat han så mycket under min uppväxt så ja hade en kristen uppväxt med min mamma (ja e 50%pers o 50%svensk), men islan har alltid fångat mitt intresse. Jag började smått läsa Koranen och intresset ökade, ja träffade även en man från irak som ja gifte mig med på tid och planerar in ett bröllop till våren nästa år. Då konverterade jag och bär nu slöja och har aldrig varit lyckligare!

Jag försöker intensivt lära mig bönen men har svårt för arabiskan men försöker även lära mig den, min man är religös och lära mig Koranen ibland men det finns så många vardagliga saker som jag måste lista ut själv t.ex. den arabiska maten, fraser man säger, uppförande (jag vet hur jag ska uppföra mig som kvinna men fanns saker ja inte viste som t.ex. att man inte skakar hand med en man) osv."

Källa, signaturen Boomsan på Familjeliv fredag 8 juni 2012:
http://www.familjeliv.se/Forum-26-66/m65270972.html

Inga kommentarer: