2012-06-25

Muslimsk friskola skyddas mot hatiska svenskar


"När jag jobbade som lärare på en muslimsk skola i Stockholm fick vi som lärare veta att vi alltid var tvungna att vara två lärare när vi åkte på studiebesök. Min första tanke var "Jaha, vi skall hålla koll på ungarna så att de sköter sig"! Det är ju den vanliga uppgiften för lärare, men ganska snart stod det klart för mig att det var motsatsen. Eleverna skötte sig som vanligt bra, men det som chockade mig var när en äldre svensk man såg klassen gå in i tunnelbanan och han högt sa "Fy fan" när han såg de slöjbeklädda 12-åriga tjejerna, reste sig och gick därifrån med ett hatiskt ansiktsuttryck.

Då stod det klart för mig att min uppgift var att skydda de muslimska tjejerna mot hatiska svenskar. Tjejerna, inte killarna! Killarna ser ju ut som vilka killar som helst med sina byxor och lite mörka hår. De kunde lika gärna vara från Sydeuropa... men tjejerna med slöja syntes ju, och då gav man sig på dem! Vuxna män som mobbar småtjejer för att de klär sig i sina traditionella kläder! (Ja, det är av religiösa anledningar, och ännu ett ja: Jag anser inte att man skall tvinga på småflickor sådan klädsel... särskilt de som var ännu yngre och definitivt inte hade kommit in i puberteten och blivit ett "sexualobjekt"... men nu hade de sådana kläder)"

 
Källa, läraren Harald som arbetat på den muslimska friskolan Al-Azharskolan, 18 juni 2012:

http://varfor-bli-upprord.blogspot.se/2012/06/den-nakna-sanningen-om-arabiska-man.html

Inga kommentarer: