2012-02-08

Schaman utesluts ur SD för uttalande om moské




"Sverigedemokraten Lennart Carlström utesluts ur partiet efter att han i SVT uttalat sig om bland annat Moskébyggen. Carlström lämnar efter beskedet Härnösands kommunfullmäktige.

– TV var här och gjorde ett reportage, då fick jag frågan om hur jag ser på moskéer. Jag svarade att för mig är det märkligt att moskéer ska förknippas med något rysligt. En moské är en byggnad. Jag såg ingen anledning att försvara partiets linje på den punkten och det tyckte partiet inte om, säger Lennart Carlström till Expo.se.

Lennart Carlström uppger att intervjun i SVT ligger bakom att han utesluts."

Källa, Expo onsdag 8 februari 2012:



"Bland annat fick han svara på sin syn på moskéer, eftersom Sverigedemokraterna central varit kritiska till moskébyggen i landet.

– Jag svarade att en moské bara är en byggnad och inget annat. Vad som händer inne i byggnaden behöver vi inte orda om. Är det brottsligt då är det polisiärt."

Källa, Allehanda onsdag 8 februari 2012:



" – Ja du har kommit till schamanen Kevin Lans, säger sverigedemokraten Lennart Carlström när Sveriges Radio ringer upp honom."

Källa, SR P4 Västernorrland 23 september 2010:


Inga kommentarer: