2010-11-21

Lärare bloggar om sin muslimska friskola


Sandra Sterner från Linköping är lärare på en muslimsk friskola:

Sandra har en blogg där hon berättar:


"Imorgon är underbara höstlovet slut. Fördelen med muslimska friskolor är att man är ledig på deras högtider också så nästnästa vecka är jag ledig två dagar. De behövs ibland kan jag intyga!"

Källa, 7 november 2010:


"Bara fyra och en halv vecka kvar till lovet! Sen är jag ledig i femton (!) dagar bara sådär! Jag älskar att vara lärare."

Källa, 19 november 2010:


"Veckan började rätt bra, barnen höll sig i schack och föräldramötet gick mycket smidigare."

Källa, 8 november 2010:


"Jobbet tar upp ungefär 87% av all min energi för tillfället, om inte mer. Men jag har bestämt mig för att inte skriva något om det här."

Källa, 1 november 2010:
I
I
"Det känns som att alla mina blodceller har varsin hammare och de ligger och sover medan jag vilar och så fort jag rör på mig så vaknar de med ett skott och börjar hamra inuti mitt skelett. Vem gav dem hamrarna från första början? Antagligen de föräldrar som beslutade sig för att skicka ett sjukt barn till skolan i fredags bara för att de "inte hade tid att vara hemma"."
I
Källa, 17 november 2010:


Inga kommentarer: