2010-11-17

Parkeringsöverträdelser vid Islamic Center



"Du måste se det själv.

Av Eva-Marie


Jag hade hört det från flera håll, du måste se det själv.

Sagt och gjort, ett studiebesök i min egen stad Malmö, år 2010. Tog först en sväng om ett konditori och köpte fika. Sedan cyklade jag de 5 km till mitt mål. Moskén, Islamic Center vid Ögårdsparken, mellan Almgården och Rosengård. Sommaren sjöng på sista versen denna fredagen den tredje September. Solen sken och framme vid målet dukade jag upp fikan. Det började dra ihop sig och bilarna kom en efter en. Det var dags för Fredagsbön i fastemånaden Ramadan!

Parkeringsvakterna var på plats och dirigerade och motade bort de som parkerade galet. Fler och fler anlände och jag dokumenterade. Efter en stund kändes det bisarrt, var befann jag mig? Hade jag förflyttat mig till ett annat land, eller en annan planet!? Många herrar och gossar kom med klädesplagg och huvudbonader som jag aldrig tidigare skådat. Efter ett tag körde parkeringsvakterna sin väg.

Då jävlar……Bil efter bil efter bil körde upp på cykelbanan och parkerade vid sidan om moskéns muslimska friskola. Föredömen för barnen? Kan tyckas som ett smärre problem men jag tycker att bilister skall hålla sig från cykelbanor. Dessa fredagsbönebesökare parkerar hej vilt. De boende i villaområdet intill vittnar om det ständigt återkommande kaos vid fredagsbönerna.

Ingen respekt för våra lagar och regler, SKÄRPNING!!!

Här följer min dokumentation från verklighetens Malmö år 2010.

Håll tillgodo."


Bloggpost från Petterssons bloggsida tisdag 16 november 2010:


Bilder på parkeringsöverträdelserna utanför den muslimska friskolan Ögårdsskolan, vid Islamic Center i Malmö fredag 3 september 2010:
















Inga kommentarer: