2010-02-22

Ny centerordförande vill ha Marocko i EU


Den nya ordföranden som tar över centerpartiet i Malmö, vill se det muslimska landet Marocko i Afrika som EU-medlem:



"Erika Hedblom, 33 år, som väljs till ny ordförande för Centern i Malmö på lördag.

Hur ska ni ta er in i fullmäktige?

– Genom att visa var vi står i miljö-, mångfalds och Öresundsfrågor."


Källa, gratistidningen Sydsvenskan sidan C3 måndag 22 februari 2010:



"Klart Turkiet skall med i EU. Alla som vill och uppfyller de krav som vi i EU ställer skall få vara med. Jag ser fram emot att välkomna ex Marocco i framtiden. Det blir toppen när fler länder har möjlighet att nyttja fri rörlighet för varor, tjänster, kapital och människor.

#1 Erika Hedblom, 2009-06-01, 14:08"


Klickar man på Erika Hedblom som skrev kommentaren i Newsmill kommer man direkt till hennes centerblogg i Malmö:


Artikeln som Erika Hedblom kommenterade i Newsmill:


Permalänk:
I
I
I
På sin blogg går Erika Hedblom till attack mot Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och kommenterar svenskheten:
I
I
"Vidare skriver Jimpa om sin och ”verklighetens” folks rädsla om att den muslimska minoriteten skall växa sig så stor att Sverige får ett förändrat samhällsklimat.
Jag är en person mitt i verkligheten. Jag kan diskutera allt över det köksbord som nu Jimpa försöker sno ifrån mig. Jag ser mycket hellre ett förändrat varmare öppnare samhällsklimat än det permafrost samhälle med infrusen påhittad svenskhet som Jimpa förespråkar."
I
I
Källa:
I
I
Erika Hedblom bor vid den röda muslimtäta stadsdelen Möllevången i Malmö.

Inga kommentarer: