2010-07-27

Folkpartist om bloggen Muslimska Friskolan



"Åsiktskartläggning från "Muslimska friskolan"

Jag noterar att bloggen "Muslimska friskolan" gjort en väl utvald kartläggning av mina debattartiklar, tv-framträdanden och bloggposter."

"Om muslimska friskolan vill debattera eller ställa frågor är jag alltid öppen för att besvara och föra dialog."

"Vad avser sydsvenskans artikel i dagens C-del får jag än en gång fastslå att "den här Charlie Levin" uttryckt att åsiktsfriheten bör gälla även för kommunfullmäktigekandidater och att jag tror på lösningar som ett tillfälligt stopp i Malmö, såsom Moderaternas Anja Sonnesson."

"Jag vill dock poägntera att jag inte blivit kontaktad av sydsvenskan innan publicering vilket jag som utbildad journalist tycker är ganska uppseendeväckande."


Källa, folkpartisten Charlie Levins blogg tisdag 27 juli 2010:


Bloggen Muslimska Friskolan ser inget fel i någon av åsikterna som Charlie Levin skrivit på sin blogg eller andra ställen. Bloggen Muslimska Friskolan är politiskt oberoende. Bloggen Muslimska Friskolan kan heller inte hjälpa, att Sydsvenskan skrivit en artikel om samma sak som står på denna blogg. Det måste bero på allmänintresset att skriva om folkpartisten Charlie Levin. Sydsvenskan har hämtat information från bloggen Muslimska Friskolan i flera år. Att en enirolänk visas till adress och telefonnummer som är offentliga, beror inte på vilja att hänga ut, utan blott på ett geografiskt intresse över i vilken stadsdel vederbörande är bosatt. I Levins fall på samma gata som polisens internutdreningsgrupp IUG sitter, Riksenheten för polismål:


Husargatan är en gata som de flesta i Malmö inte känner till eller passerar. En tyst gata där inget sker. Utom när något företag får en kartong levererad med företagspost.

Bloggen Muslimska Friskolan är intresserad av Charlie Levins motstånd mot muslimska friskolor, som den här bloggen delar. Bloggen tar därför gärna emot mejl från Levin där Levin får berätta i detalj om sina åsikter om muslimska friskolor, eller allra helst om Levin har några konkreta exempel på saker som hänt på muslimska friskolor. Eller om Islamic Center som driver den stora moskén i Malmö. Bloggen kommer om Levin så vill, att publicera hela inlägget ocensurerat.



Charlie Levin har tidig morgon tisdag 27 juli 2010 tagit bort länken och uppgifterna om att bloggen Muslimska Friskolan åsiktskartlagt honom.
I
I
Läs artikeln om Charlie Levin i dagens Sydsvenskan tisdag 27 juli 2010:

Inga kommentarer: