2010-12-30

Obehörig pedagog bloggar om sin muslimska friskola


Fia (Ann-Sofie) Lusth i Örebro berättar på sin blogg att hon inte är färdigutbildad pedagog. Ändå har hon fått arbete på en muslimsk friskola:


"Lönen vet jag dock inte. Martin får sin lön tidigare men eftersom att jag jobbar på en muslimsk skola där man inte firar jul så misstänker jag att den kommer när den kommer."

Källa, Fia Lusths blogg 18 december 2010:


"Mina ambitioner här i livet är i alla fall nå sånt här (just nu):

Det första är väl att klara utbildningen och få ett jobb."

Källa, Fia Lusths blogg 21 december 2010:


"Idag har jag varit i en förskoleklass och sedan på fritids. Jag är nog inte riktigt byggd för att vara med småbarn hela dagen. Nu gick det bra, jag har lekt kurragömma, skällt på en massa barn, lekt tagare och skrattat en massa. Ungefär sådär som det är när man är med små barn misstänker jag. Nästa vecka ska jag göra samma sak i tre dagar ungefär. Det kommer bli trevligt och det är intressant att lära sig något nytt. Sen är det framförallt skönt att lära sig att man faktiskt valt rätt inriktning på utbildningen. Visst jag har haft ganska trevligt men det är inte det här jag vill göra dagarna genom. Jag vill jobba med äldre barn/ungdomar. Det är det jag vill göra."

Källa, Fia Lusths blogg 10 december 2010:


"Nu ska jag strax iväg och jobba till halv fem och jag hoppas verkligen att mitt humör blir bättre för det är inte bra att jobba med barn samtidigt som man blir arg för ingenting. Det ska nog gå bra i alla fall. Jag har ju inte ensam något ansvar för de små vildarna."

Källa, Fia Lusths blogg 15 december 2010:


"Eftersom att jag antagligen dragit på mig något konstigt som gjorde att jag låg fullständigt däckad igår så passade jag på att ligga och sova lite extra idag eftersom att jag skulle iväg och jobba. Enbart på fritids men små barn är intensiva så jag kände att det kunde vara skönt faktiskt att ha vilat ordentligt."

Källa, Fia Lusths blogg 13 december 2010:


Bild på Fia Lusth:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDx5deCqZ8VWzdbkFV-qi1DxFHLv-u4le5rhLQum4f2cgizJMc72hunt157Kv-sertss208MeyROmBBLc_FHOd4iW8KCKxwt0Kh4kkr-KX1QVkoM9aNIUQbeCjC0tzln01gZbpVhyphenhyphen_uwqX/s150/DSC_9816.JPG


Ann-Sofie Lusth i Örebro:

http://personer.eniro.se/resultat/ann-sofie+lusth

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=8PYOCxojF2dR_N0teN2kN49MHFB3_kHgdtXDhw6uXFg

Inga kommentarer: