2010-12-19

Ungdomar nakendemonstrerade vid Stockholms moské


"En solig dag i våras tog jag mod till mig och började diskutera kulturskillnaden med en grupp mycket lättklädda svenska ungdomar. Det var på den öppna platsen utanför moskén i Björns Trädgård. Här hade ett gäng grabbar klottrat obehagliga slagord mot islam på en vägg. Ungdomarna hoppade och tjöt av förtjusning och ett par flickor rev av sig kläderna på överkroppen. De vände sig mot ingången till moskén och skrek ut att de ville visa att flickor har rätt att gå nakna om de så önskar.

När de gjorde ett uppehåll, frågade jag dem försynt varför de medvetet gick in för att såra och reta muslimerna. En grabb svarade i deras ställe att Sverige är ett demokratiskt land, där alla har rätt att göra vad de vill och att vi har pressfrihet. Det sista skulle naturligtvis gälla klotter utanför moskén. Dessutom var jag en sur gammal get, som inte skulle lägga näsan i blöt utan dra iväg till närmaste äldreboende och där ansöka om att bli inlåst. Jag brydde mig inte om att svara.

Jag har funderat mycket över denna händelse. Vid ett tillfälle fick jag tillfälle att förtroligt diskutera klotterproblemet med en muslim. Han bara suckade och viskade att den allmänna åsikten är att den svenska polisen väljer att blunda när det gäller ofoget utanför moskén."


Källa, Pantertants blogg 13 december 2010:


Inga kommentarer: