2011-01-29

Ögårdsskolans prao modebloggar om slöja


Aye som är 14 år och muslim har praoat på den muslimska friskolan Ögårdsskolan. Den drivs av Islamic Centers församling vid den stora moskén i Malmö:


"Idag hade jag min första prao-dag i 9an & det var väligt trevligt att "jobba" igen i Ögårdsskolan. Jag praoar hos 3orna :) som då var 2or förra året när jag praoa hos de ^^. Från början kändes det lite pirrigt i magen att gå dit, särskilt för mig som då är rätt så blyg av mig ^^men det gick väldigt bra till slut. Jag skratta en hel del i klassen, alltså dessa elever är sjukt roliga och söta!"

Källa, Ayes blogg 25 oktober 2010:


"Min prao dag var toppen idag, som vanligt^^. Slutade vid 13.00 tiden och så tog jag bussen hem."

Källa, Ayes blogg 26 oktober 2010:


Aye har fotograferat sin egen skugga i Ögårdsskolans vita tegel 26 oktober 2010:


"Iallafall just nu har jag so-lektion i skolan. Vi håller på med ett religionsarbete, ilket jag tycker är väldigt intressant. Jag har valt att skriva om islam."

Källa, Ayes blogg 19 oktober 2010:


Aye modebloggar om slöja:


Inga kommentarer: