2010-09-02

Islamic Centers imams dotter tycker Skånepartiet ska buas ut

Skånepartiets valutskick med Mona Sahlin på bilden ovan.
Bild ovan på vänsteraktivisterna som störde Skånepartiets möte, tagen av Skånepartiet.


"Omkring 50 aktivister förde oväsen i går när Skånepartiet delade ut sitt valmaterial på Stortorget i Malmö. Samma dag fick 600 000 skåningar utskicket där Mona Sahlin avbildas med svart slöja. Mona Sahlin tar slöjattacken med ro. "Om de utser mig till sin motståndare så är det bara att buga och bocka, säger hon."

"Omkring 50 aktivister buade ut dem. Demonstranterna ville inte uppge sina namn eller låta sig intervjuas. Malmötjejerna Sara Daabas, 22, och Kawtar Chibli, 23, som lyssnade tycker att det är rätt att bua.

- Bara för att jag har slöja skulle inte jag kunna sköta mitt jobb, enligt dem.

- Hur ska man kunna låta bli att känna sig kränkt? säger Sara Daabas.

- Jag tycker att det är patetiskt. Jag kan inte ta dem på allvar, säger Kawtar Chibli."


Källa, Kvällsposten sidan 11 torsdag 2 september 2010:


Kawtar Chibli är 23 år och dotter till Ayoub Chibli. Hon bor fortfarande hemma på Rosengård:



Ayoub Chibli är imam i den stora moskén i Malmö och datalärare på dess muslimska friskola Ögårdsskolan:



Kvällsposten har valt att publicera och sprida Skånepartiets bild på Mona Sahlin iklädd slöja, både i pappersupplagan och webbupplagan:



"Under tiden samlades en stor grupp vänsteraktivister på Stortorget, många med "ung vänster"-knappar på tröjorna. När Herslow så försvarade demokratin hade gruppen hört tillräckligt och började gallskrika och blåsa i visselpipor. Tumult utbröt och när ligisterna tog till våld tvingades mötet avslutas. Inte en enda polis fanns där för att skydda skånepartisterna, som hade demonstrationstillstånd."


Källa, Skånepartiets hemsida 1 september 2010:


Ljudklipp Skånepartiet Malmös närradio 2010-09-02:

Inga kommentarer: