2010-09-08

Mejl från muslimsk friskolas rektor


Från: Semira BenChikah (semirabenchikah@gmail.com)
Skickat: den 7 september 2010 23:25:12


Hej!

Jag fick höra att du skriver om vår skola och mig i din blogg. Det får du gärna göra om du känner för det. Men eftersom du inte vet vem jag är, vad jag gör, vad jag har för erfarenhet/utbildning osv. så skulle jag uppskatta om du först för en dialog med mig.

Rättelse, jag studerar sedan ett halvår på det statliga rektorsprogrammet och jag har sedan tidigare lärarexamen. Det blev för din information lag den 15 mars i år att nytillträdda rektorer inom fyra år ska ha genomfört denna utbildning.

Vill du föra en dialog med mig, ställa frågor eller tom hälsa på mig och ställa frågor om vår skola och vårt arbetssätt, så är du välkommen! Annars försöker vi ge en sådan tydlig bild om skolan som möjligt på hemsidan.

Men, med tanke på alla fördomar här i samhället, så skulle jag bli oerhört tacksam över om du kunde ta bort länkarna som är kopplade till mitt privatliv dvs, facebook och eniro.

Mvh
Semira

--
Semira BenChikah
Alzahraa Idealiska Akademi
Bergsrådsvägen 3
128 42 BAGARMOSSEN
Arbete: 08-64 64 112
Mobil arbete: 0704-22 92 18
Mobil privat: 0707-42 63 82


Bloggen Muslimska Friskolan skrev 7 augusti 2010:

"Leif Larsson har sökt sig bort från skolan till en tjänst på en annan skola. Han ville inte stanna kvar som rektor för Alzahraa idealiska akademi. Skolans nya rektor från läsåret 2010 heter Semira BenChikah och saknar rektorsexamen."

Källa:


Semira BenChikah försöker få en rättelse från bloggen Muslimska Friskolan om det korrekta påståendet att hon saknar rektorsexamen. Att studera till rektor är inte detsamma som att ha en rektorsexamen.

Det Muslimska Friskolan funnit gemensamt för många muslimska friskolor, är att de av någon anledning ovanligt ofta anställer rektorer som saknar rektorsutbildning. Då vet elever, lärare och föräldrar inte om personen är lämplig som rektor. Varför välja en person som saknar rektorsexamen framför en som redan har det? Naturligtvis för att muslismka friskolor hellre tar en person som är välvilligt inställd till islam och försvarar muslimska friskolors brister än en som är kompetent.

Facebook och Eniro är offentliga sajter, som Semira BenChikah själv valt att finnas på. Semira BenChikah ska inte komma här och tro att hon kan domdera. Bloggen Muslimska Friskolan granskar muslimska friskolor så länge dessa avarter till skolor finns. Semira BenChikah är oexaminerad rektor för en friskola som brutit mot lagen när det gäller skolbussar och har en muslimsk ägare som ägt en lyxvilla för 20 miljoner kronor. Varifrån kommer den förmögenheten? Fördomar mot muslimska friskolor kommer från de allvarliga brister som dessa skolor uppvisar och som Skolverket redovisat.

Bloggen Muslimska Friskolan uppmanar Alzahraa idealiska akademis lärare att mejla bloggen om varför det sker så skumma saker på skolan och vart pengarna tar vägen! Om Semira BenChikah vore en examinerad rektor skulle hon ställa samma frågor.


Inga kommentarer: