2009-05-16

Muslim ber om ursäkt för terroristklädsel



Ahmed Hassan är muslim och enligt sin blogg i NVP arbetar han extra på Fisksätraskolan och sitter i styrelsen för Fisksätra Folkets hus:


"Yrke: Studerande, jobbar extra på Fisksätraskolan och sitter i Fisksätra folkethus styrelsen."

Källa:



3 maj 2009 skrev bloggen Muslimska Friskolan om hur han klädde ut sig till terrorist:




Bloggen försökte nå Ahmed Hassan för en kommentar, men ingen hade något telefonnummer till honom. Han finns inte i telefonkatalogen.


Biträdande rektor Ted Yap på Fisksätraskolan berättar för bloggen Muslimska Friskolan att Ahmed Hassan skriver fel på sin blogg när han påstår att han arbetar extra på Fisksätraskolan. Enligt Yap har Ahmed Hassan aldrig arbetat på Fisksätraskolan. Ahmed Hassans bror och några andra har för en tid sedan kommit från Fisksätra Folkets hus och varit med på rasterna utan betalning. Bloggen undrar varför muslimer som arbetar som rastvakter på Fisksätraskolan inte får betalt. Yap svarar inte och vill inte kännas vid Ahmed Hassan. Ted Yap blir arg över händelsen med terroristutklädseln samt kopplingen till skolan. Skolsekreteraren på Fisksätraskolan vägrar berätta om Ahmed Hassan arbetar där eller inte:

Länk till Fisksätraskolan:


Fisksätra Folkets hus där Ahmed Hassan påstår sig sitta i styrelsen har inget telefonnummer alls till Ahmed Hassan och vet inte var han bor eller hans adress:

Länk till Fisksätra Folkets hus:



Webbredaktören Roger Folkhage på Nacka-Värmdöposten där Ahmed Hassan bloggar säger att bilden som terrorist är olämplig. Falkhage läser texten i Ahmed Hassans blogg och betraktar bilden. Falkhage säger att han tror att terroristklädsel i kombination med ett verklighetstroget vapen kan vara olagligt att gå runt med på stan. Chefredaktören Evelina Stucki säger till bloggen Muslimska Friskolan att hon ska tala med tidningens bloggare Ahmed Hassan om saken:

Länk till webbredaktören samt chefredaktören på NVPs kontaktsida:



Två läsarkommentarer till Ahmed Hassans bloggpost i NVP där han har bild på sig själv som terrorist:



Ytterst olämligt skämt,och sedan unterteckna med salam man tar sig för huvudet
Anmäl Owe, 2009-05-04 15:26:51

Intressen: ´´kvinnor (den absolut största frestelsen på jorden)´´´. Och du kallar dig för en bra muslim, heregud frukta din Herre. Det är haram!
Abdullahi, 2009-05-05 18:07:09"Anmäl


Källa, NVP 29 april 2009:



Efter att chefredaktören talat med honom har Ahmed Hassan nu gjort en ny bloggpost 6 maj 2009 där han ber om ursäkt för händelsen där han klär ut sig till terrorist:


"Lite knasigt del 2

(Saker måste klargöras)

2009-05-06 16:56


Hej!


tråkigt nog har jag fått klagomål, jag skrev ett inlägg tidigare (Lite knasigt) där jag berätta om när jag var på en studentskiva. Jag klädde ut mig den dagen till terrorist eftersom studentskivans tema var mellanöstern. Jag blir lite ledsen eftersom folk har missförstått situationen, jag gick i stan klädd sådär för att jag var på väg till studentskivan som låg precis intill kungsträdgården. Jag tror att dom personer som kritisera de tidigare inlägget tror att jag ville skrämma människor med flit inne på stan. Det var inte alls meningen att skrämma upp folk, men tro inte jag skrämde upp halva stockholm.


Människor förstår ju att det är något på gång när 7-8 personer utklädda och går tillsammans inne på stan, och då snackar jag om svenska tjejer som klädde ut sig till magdansöser, då är det ganska självklart att vi alla är på väg till en event eller en fest där man klär ut sig. De människor jag syftar på är de lite äldre herrarna som kollade lite konstigt mig. Men jag förstår ändå att vissa människor tog det på fel sätt, och därför ber jag om ursäkt. Det är väl min uppgift att vara noga och tydlig med det jag säger. Jag ska verkligen se till så inget sånt här händer igen.


Lev väl mina vänner

Salam(fred)"


Källa, Ahmed Hassans blogg i NVP 6 maj 2009:


Inga kommentarer: